Analisis kemampuan pemahaman matematis pada mata kuliah kalkulus peubah banyak
Abstract
This study aims to determine the ability of students’ mathematical understanding in the multi-variable calculus course. The method used in this study is a test. This test will be used to determine students’ mathematical comprehension abilities in the multivariable calculus course. The results of this study concluded that 3 students scored 50-60, 4 students scored 60-70, 6 students scored 70-80. There are several factors that cause student scores to not get perfect scores, namely in the learning process there is a need for an attractive learning model, the need for technology, etc.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alan, U. F., & Afriansyah, E. A. (2017). Kemampuan pemahaman matematis siswa melalui model pembelajaran auditory intellectualy repetition dan problem based learning. Jurnal Pendidikan Matematika Sriwijaya, 11(1), 67-78
Anggraeni (2012). Peningkatan Kemampuan Komunikasi dan Berfikir Kreatif Matematis Siswa melalui Pendekatan Kontekstual. Tesis PPs UPI. Bandung: tidak diterbitkan.
Astuti, T. P. (2013). Perbedaan Kemampuan Pemahaman Matematis Siswa Antara Yang Mendapatkan Model Pembelajaran Snowball Throwing Dengan Yang Mendapatkan Model Pembelajaran Numbered Heads Together (NHT). Skripsi STKIP. Garut: Tidak diterbitkan.
Effendi, M. M. (2010). Prinsip Kurikulum Matematika Sekolah: Kajian Orientasi Pengembangan. Prosiding Seminar Nasional Matematika dan Pendidikan Matematika FKIP Universitas Muhammadiyah Malang, 30 Januari 2010.
Ferdianto, F. (2014). Meningkatkan Kemampuan Pemahaman Matematis Siswa Melalui Problem Posing. Euclid, 1(1).
Kesumawati, N. (2010). Peningkatan kemampuan pemahaman, pemecahan masalah, dan disposisi matematis siswa SMP melalui pendekatan pendidikan matematika realistik (Doctoral dissertation, Universitas Pendidikan Indonesia).
Sumarmo, U. (2003). Pembelajaran ketrampilan Membaca pada Siswa Sekolah Menengah dan Mahasiswa Calon Guru. Makalah. Bandung : FPMIPA UPI. Makalah Disampaikan pada Seminar Nasional Pendidikan MIPA UPI, tanggal 25 Agustus 2003.
DOI: https://doi.org/10.37729/jipm.v2i2.6721
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
JIPM
Department of Mathematics Education, Universitas Muhammadiyah Purworejo, Jln. KH. Ahmad Dahlan 3 & 6 Purworejo 54111, Jawa Tengah, Indonesia, E-mail: jipm@umpwr.ac.id , Telepon: 0275-321494
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi-BerbagiSerupa 4.0 Internasional.